Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jawor mówi NIE dopalaczom

MARG
foto: Piotr Krzyżanowski
Ogólnopolski problem z „dopalaczami” stał się w ostatnim czasie również problemem Jawora. Odbyło się już w tej sprawie posiedzenie Komisji Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej, w trakcie którego omawiano kwestię powstałego w mieście „Smartszopu”. Dokonano oceny stanu zagrożeń wynikających z zażywania sprzedawanych tam środków.

Wystosowana została petycja apelująca o nadzór nad nieletnimi w zakresie zakupu przez nich tego typu substancji. Powstała lista, na którą mogą wpisywać się zwolennicy likwidacji działalności polegającej na sprzedaży „dopalaczy” na terenie Jawora.

Na podstawie wniosków przedłożonych podczas posiedzenia podjęto działania, których nadrzędnym celem jest ograniczenie działalności tego typu sklepów. Wysłane zostały pisma do dyrektorów szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Jawor, z prośbą o przedstawienie młodzieży, rodzicom i nauczycielom problemów wynikających z zażywaniem „dopalaczy”, wysłano również pismo do Starosty Powiatu Jaworskiego z informacją o problemie oraz zaproszeniem do włączenia się do prowadzonej akcji informacyjno-edukacyjnej dotyczącej problemu.

Zgłoszono także do Krajowego Biura Przeciwdziałania Narkomanii przystąpienie do ogólnopolskiej akcji „Dopalacze mogą Cię wypalić”, która na poziomie lokalnym prowadzona jest za pośrednictwem Urzędów Marszałkowskich, Urzędów Miast i działających przy nich Pełnomocników ds. Uzależnień.

Wszystkie materiały dotyczące akcji są rozpowszechniane podczas lokalnie prowadzonych działań ze szczególnym uwzględnieniem miejsc uczęszczanych przez młodzież. Akcja „Dopalacze mogą Cię wypalić – Poznaj fakty” rozpoczęła się 26 stycznia 2009 roku konferencja prasową zorganizowaną przy współudziale Polskiej Agencji Prasowej oraz Centrum Badań Opinii Społecznej.

Jej celem jest poinformowanie młodych ludzi o skutkach zażywania substancji psychoaktywnych wchodzących w skład tzw. „dopalaczy”. Akcja opiera się na założeniach o charakterze społecznym, informacyjnym oraz naukowym.

Aspekt społeczny polega na walce z zaufaniem, jakim obdarzani są sprzedawcy „dopalaczy” i rozpowszechnianym micie o stuprocentowym bezpieczeństwie rozprowadzanych przez nich substancji. Informacyjna rola kampanii jest oparta na braku wiarygodnych informacji na temat prawdziwych skutków zdrowotnych i społecznych używania tzw. „smartów”.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jawor.naszemiasto.pl Nasze Miasto